19 Kasim 2019 Salı

Daima Diri ve Ölümsüz Allah

28-07-2019 08:04 Güncelleme : 29-07-2019 15:13

Daima Diri ve Ölümsüz Allah

Onun diri olması varlığını göstermesi ile mümkün ise O’nun varlığını hayatımızda göstermediğimizde O’nun yok ya da ölü olduğunu kabul etmişiz demektir. Dilimizle ne kadar o Daima diri ve ölümsüz desekte. Bu hali ile O’nu daima diri ve ölümsüz kabul etmek,O’nun daima gördüğünü, bildiğini ve bu görüş ve biliş içinde hayatımıza müdahil olduğunu idrak ederek O’nun terbiyesi ile terbiye olunmayı gerektirir. Peki bizler O’nu nasıl kabul etmekteyiz.

Sen daima diri ve ölümsüz olanı vekil tut.Furkan 58

Bunun Rabbin bir vasfı olduğunu hepimiz biliriz. Fakat bu vasfın hayatımızda bir karşılığı var mı?

Rabbi tanımak kendi konumumuz, insanların ve varlığın konumunu tayin için önemli iken O’nun bu vasfını bilmekte bunların yerli yerine oturması için doğal olarak önem arzeder.

Rabbin Rabb olması itibari ile ölümün ve bunun bir tezahürü olan uyku veya uyuklama halinin onda tezahür etmemesini gerektirir.

Buda doğal olarak O’nun yarattıklarından farklı olmasıdır. Buna göre ölümsüzlük yalnızca O’na ait bir nitelik olmaktadır.

Ölümsüzlük O’na ait iken bu niteliğin bizce kabulü bizde önemli sonuçlar ortaya çıkarması dolayısı ile bunu kabul ettiğimizin ispatının olması gerekir.

İman bir ispat ise O’nu daima diri ve ölümsüz olarak kabul etmekte bir ispata muhtaçtır.

Bu ispat Allah’ın Rabb olarak edinilmesi ile olur.Yani O’nun terbiye ve eğitimi içinde hayatı belirlemek gerekmektedir.

Tümü ile bireysel yaşamımızdan, ekonomik, siyasi, ahlaki, ailevi, sosyal yaşama kadar hayatın tüm unsurlarını içermelidir. Bu da tüm zaman ve mekanı kapsar.

Şayet bu mekan ve zamanlardan birinde Allah yoksa o halde bizler Allah’a ölü muamelesi yapmış oluruz.

Niye?

Çünkü Allah daima diridir. Ölümsüzdür. Ama senin için onu hayatına almadığın her zaman ve mekanda senin için ölü demektir.

Hani falan kişi benim için artık ölüdür deriz ya bu da öyledir.

Onun diri olması varlığını göstermesi ile mümkün ise O’nun varlığını hayatımızda göstermediğimizde O’nun yok ya da ölü olduğunu kabul etmişiz demektir.

Dilimizle ne kadar o Daima diri ve ölümsüz desekte.

Bu hali ile O’nu daima diri ve ölümsüz kabul etmek,O’nun daima gördüğünü, bildiğini ve bu görüş ve biliş içinde hayatımıza müdahil olduğunu idrak ederek O’nun terbiyesi ile terbiye olunmayı gerektirir.

Peki bizler O’nu nasıl kabul etmekteyiz.

Sadece O’nun olan bu niteliği başkalarına zımnen veya alenen vermekte değil miyiz?

İşte malın ve oğulların kendisini ölümsüz kılacağını zannederek O’nun peşinde gidenler.

Bunu insanoğlu dili ile söylemez ama O’nu en başa koyarak O’nun peşinde koşar. Hayatındaki ilişkileri buna göre ayarlayarak yaşamı boyunca O’nu anar. O’nun için bu daima diridir.

Makamı, işi, katları, yatları ve bunun gibi nice unsurları sürekli onları gözeterek hayatına yön ve şekil verdiğinden onları daima diri kabul etmiş olur.

Şeytanın ademi aldatması da ebedilik üzerinden olmadı mı?

Naciz vudum toprak olacak ama TC. İlelebet payidar kalacaktır. Şeklinde söylemler ile  siyasetçi, komutan, toplumsal kabul görmüş kişiler içinde onları daima yaşatmak için bu yola başvurulur.

Şeyhinin ölmediğini, Evliya dediklerinin hala yaşamakta olduğunu, Ölülerden yardım isteneceği, hatta son nebinin ölmeyip, amelleri ona arz olunduğu, eşleri ile halvet halinde olup, daima diri olmayı bunlara da vererek apaçık bir şekilde Rabbe ortak koşmaktadırlar. Oysa ayet-el kürsiyi defalarca okumaktadırlar.

Ölüm bunlara yok bunlar daima diri imiş gibi muamele etmektedirler. Bunun nedeni de bunların rabbliğini  söz konusu insanlar nezdinde yaşatmaktır. Amaç insana hayat veren Rabbe hayatta ölü muamelesi yapıp şirki yaşatmaktır.

Oysa herşey fanidir.Baki olan Rabb ise, fanilere fani muamelesi yapmak ve onların varlık nedenini Rabbe bağlamak gerekir.

Yeryüzünde bulunan her şey fânidir.Rahman 26

Ve asla Allah’la beraber başka bir ilâha yalvarıp yakarma! O’ndan başka ilâh yoktur: her şey helak olacak, sadece O’nun Zatı bâki kalacaktır.Kassas 88

Rabbe bağlamak ise, onları yaratılmış olarak kabul ve onlardan ibret ve faydalanma şeklinde bir hasıla elde etmeyi gerektirir.

Rabbi daima diri olarak kabul eden, O’ na hesap vereceği bilinci içinde sorumluluklarını anlamaya ve ifa etmeye çalışır.

Bu şekilde o hayat bulur  ve yalnızca Rabbin daima diri olduğuna  imanını ispat etmiş olur.

 

 

 

 

 

 

YORUMLAR
Henüz Yorum Yok !

ANKET - ARAŞTIRMA