16 Temmuz 2019 Salı

Allah'ı Şereflice Anmak

12-05-2019 23:31 Güncelleme : 14-05-2019 12:54

Allah'ı Şereflice Anmak

Fakat buradaki anma bu kadar basit ve adice değildir. Zira kelime şeref ve onur manasını da içerir. Bu durumda biz bu anmayı şeref ve itibar sağlayıcı olarak niteleyebiliriz. Buna göre kişi şeref ve itibari tümü ile bu anmada bilerek, bu anma içinde sürekli olmalıdır. Bu durumda bu anma zelillikten, yüceliğe, vakara ve şana , büyük bir unvan olarak kişide neşv-ü neva bulmalıdır. Bu şekilde bir nitelik arz ederse işte Rabb te o kimseye böyle büyük bir paye vererek, onu anmaya değer kılar.

Beni hatırlayın ki ben de sizi hatırlayayım. Bana şükredin, nankörlük etmeyiz. Bakara 152

Rabbin insan kulları ile çalışma prensibi bu ayette ortaya konmuştur. Bu ayette bir karşılıklı lık ilkesi söz konusudur. Bu karşılıklılık ilkesine göre ilgi ne kadar artarsa karşı ilgi de o kadar artar. Ne kadar ilgi azalırsa karşı ilgi de o kadar azalır.

Şu hali ile ilgiyi azaltan ya da arttıran insanın bizatihi kendisidir.

İnsanın bizatihi kendisi iken , tüm sonuçları Tanrı bizi unuttu, tanrı öldü vs. gibi kendisinde aramalıdır.

Evet insan kimi zaman onu anmaktadır. Yemeğe başlarken, arabaya binerken, camide, belirli gün gecelerde anmaktadır.

Fakat buradaki anma bu kadar basit ve adice değildir.

Zira kelime şeref ve onur manasını da içerir. Bu durumda biz bu anmayı şeref ve itibar sağlayıcı olarak niteleyebiliriz. Buna göre kişi şeref ve itibari tümü ile bu anmada bilerek, bu anma içinde sürekli olmalıdır.

Bu durumda bu anma zelillikten, yüceliğe, vakara ve şana , büyük bir unvan olarak kişide neşv-ü neva bulmalıdır.

Bu şekilde bir nitelik arz ederse işte Rabb te o kimseye böyle büyük bir paye vererek, onu anmaya değer kılar.

O her zaman kişi onu anmasa da ona nimet ve lutuflarını vererek ondan uzaklaşmaz.  Fakat bu, onun izzet ve şerefi için yeterli değilken, işte bilinçli bir anma içinde sürekli olarak onu anma ile değer kazanılır.

Bu tüm değerlerden ve kimliklerden üstündür.

Tüm makam ve mevkiilerden de. Çünkü her şeyi elinde bulunduran katında bir değer elde etmekten daha büyük ne olabilir?

Fakat bizler şu anda zelil bir halde isek, yaşantımız ahlaki çöküntü içinde, peşinden koştuklarımız değersiz, andıklarımız atalarımız, cemaat, parti ve gruplarımız ise şu halde bizim anmamız şereflilere yakışan bir anmadan bizi zelil kılan anma olmuş demektir.

Şayet şeref sahibi olsa idik anmamız şereflice olmuş der idik. Fakat durum hiçte böyle gözükmekte değildir.

Rabbin bizi anmaması ve terk etmesi bizim için yokluk gibi bir şeydir.

İki kişinin kaldığı sırada korkma Allah bizimle beraberdir diyen kişi bu anmayı şereflice yaparak canının tehlikede olduğu anda dahi bu anmayı gerçekleştirirken, bizim onu anmamız çukura gömülüp korkular içinde olmamız demektir.

Gerçekten de rızık korkusu, açlık, yoksulluk, işsizlik korkusu, bizi sarmış ise işte bu bizim onu şereflice ve ona güvenerek anmamamızdandır.

Fakat Allâh'ın  ni'metlerine nankörlük etti, bunun üzerine (halkının) yaptıklarından ötürü Allâh ona açlık ve korku elbisesi taddırdı. Nahl 112

Şu halde korkularımıza bakalım.Bu korkularımız Allah’ı anmanın güvenini sağlayamamızdan ise bu durumda O’nu anmada ciddi bir sorunumuz var demektir.

 

 

 


 

 

YORUMLAR
Henüz Yorum Yok !

ANKET - ARAŞTIRMA