24 Mayis 2019 Cuma

Hayatı Planlamak

21-04-2019 08:52 Güncelleme : 09-05-2019 13:09

Hayatı Planlamak

İnsan ve özelde mümin olduğunu iddia eden, her kim var ise vizyoner olarak hayatı belli zamanlara bölerek, tüm zamanlarını ve bu zaman içinde söz ve eylemlerini kontrol altında tutarak, hesap verilebilir bir planlama içinde yapmalıdır.

Hayır siz acil olanı seviyorsunuz.

Sonrasını bırakıyorsunuz. 

O gün nice yüzler vardır parlaktır. Rabbine doğru bakar.

Nice yüzler vardır buruşuktur. Kendisine bel kıranın yapılacağını anlar. Kıyame 20-25

 

Yüce Rabb terbiye edici sıfatı ile insanlığın bir durumunu ortaya koyarken diğer taraftan bu durumdan çıkışın önerisinde de bulunmaktadır.

İnsanın hayatının vizyoner olmasını isterken O’na daha geniş daha derin bakmayı önerirken diğer taraftan geçici ve günübirlik olandan da uzaklaşmasını ister.

İnsan günü birlik yaşamamalıdır. Acilleri oynayıp, günü kurtarma çabası içine girip, plan ve projelerinin acil olan dünya üzerine de kuramaz, kurmamalıdır.

Dünya hayatı gelip geçicidir. Dünya kelime manası zaten yakın olandır.

Çünkü, o sadece bu dünyaya gelip geçen acil olan bu dünyaya ait değildir.

O her yaptığına , her söylediğine karşılık sonrasını uzağı, düşünmek zorundadır. Çünkü o hesap sorulmaz değildir.

Buna göre onun yapması gereken , parlak gelecek için uygulanabilir planlar yapması gerekir ki yüzleri parlak olanlardan olsun. Bunun içinde alnı açık olmalı ve hesap veremeyeceği hiçbir şeyinin olmaması gerekir.

İnsan ve özelde mümin olduğunu iddia eden, her kim var ise vizyoner olarak hayatı belli zamanlara bölerek, tüm zamanlarını ve bu zaman içinde söz ve eylemlerini kontrol altında tutarak, hesap verilebilir bir planlama içinde yapmalıdır.

Yüzlerin parlak olması için bu tür planlamayı yapmak elzem iken bu planlamanın yapılabilmesi içinde Rabbani olması gerekir.

Bunun anlamı Rabbin yüzüne bakabileceğimiz bir planı uygulaması manasındadır.

Bu da uygulanacak olan planın O’nun rızasına uygun olmasını gerektirir.

İşte parlak fikir ve güzel plan ancak budur.

Müslüman kişinin hayatı geçici planlamalar ya da plansızlık üzere olamaz.

Bununla kasdedilen, planlamanın bir kısımını Rabbani ölçüler dahilinde diğer kısmını başka ölçüler içinde yapmaktır.

Planlamanın sadece yapılması değil, Rabb kelimesi itibari ile kişi de Allah’ı Rabb olarak görme terbiyesinin zuhur etmesi gerekliliğini de ortaya koyar. Bunun için uygulanabilir planlama tabirini kullanmaktayız.

Buna göre söz ve hayatı tümü ile değiştirip, onda devrim yapacak bir planlamadan bahsedilmektir.

Buradan nefsimize soralım, istediklerimiz gelip geçici olan mı? yoksa sonrasını düşünerek hesap verilebilirlik içinde mi bunu yapmaktayız?

Rabbin yüzüne bakabilecek işler yapabilecek miyiz?

Yoksa yaptıklarımız yüz buruşturulacak ve biz de dönüp baktığımızda yüzümüzü buruşturacağımız şeyler mi olacak.

Rabbin yüzü istemeyerek, onun yüzüne bakamayacak söz ve işleri yapanlar, üzerlerine büyük bir yük almış olanlar olarak kendisine bel kırılacak olanın yapılacağını anlar.

Çünkü Rabbin yüzünü isteyerek, Rabbin yüzüne bakılacak yapılması gerekenler kişinin üzerindeki yükleri düzenli bir şekilde yerlerine dizen hafifletici bir eylem planıdır.

YORUMLAR
Henüz Yorum Yok !

ANKET - ARAŞTIRMA