21 Temmuz 2018 Cumartesi

Dini Yalnız Rabbe Halis Kılın

23-04-2018 13:15 Güncelleme : 25-04-2018 10:51

Dini Yalnız Rabbe Halis Kılın

İşte onların yüzüsuyu hürmetine, onların yakınlığından istifade için onları aracı ediniyoruz densedenirse kafir ve müşrik kadar mı değerin yok ki onlar aracısız olarak Rabbten istediklerinde Rabb onların yardım isteğine hemen cevap veriyor da senin isteğine cevap vermeyecek. En yakın elçi iken o dahi kendisine fayda ve zarar veremeyeceğini söylerken şimdi bunlar mı fayda ve zarar verecek.

Rabb  Zümer süresinde yalnızca kendisine yönelme noktasında halislik kavramına vurgu yaparak kulların yalnızca kendilerine yöneldiğini onların fıtratlarına döndüğü o anları delil getirerek işaret eder.

Bu durumda aslında kulların fıtratlarında olan hakikatin kendilerine şahitlik ettiğini söyleyerek onları bir kez daha akıl sahibi olmaya çağırmaktadır.

İnsana bir zarar dokunduğu zaman, ona samimiyetle yönelen biri olarak Rabbini çağırır. Zümer 8

Gemiye bindikleri zaman, dîni O’na halis kılarak Allah’a dua ederler. Fakat, onları karaya çıkarıp kurtardığımız zaman, onlar hemen şirk koşarlar. Ankebut 65

Bu, insanın yaratılışında yalnızca Allah’ı Rabb olarak kabul ettiğinin şehadetidir.

Fakat hala araya bir takım aracılar sokmak, onlar ile yardım dilemek esasen fıtri olan Yalnızca Allah’tan isteme hakikatine apaçık bir şekilde balta vurmak değil midir?

Yetiş ya Hamza, yetiş ya abdulkadir Geylani, yetiş ya gavsu’l azam, Yetiş ya gavs, yetiş ya şeyhim vs.

Şeklinde zor anlarında bunları yardım edici olarak görüp bunlardan yardım istemek Allah’ın üzerine yaratmış olduğu fıtrata aykırı değil midir?

Bu insanları kafir ve müşriklerden üstün gördükleri halde, kafir ve müşrikler dahi doğrudan Rabbten isterken, buna rağmen bu ümmetin insanlarının araya birilerini sokması apaçık bir şekilde bu insanların kafir ve müşriklerden daha adi ve aşağılık olduğunu kabul etmek değil midir?

Tehlikenin ne kadar büyük olduğu, sapkınlığın ne kadar uçuk olduğu böylece serahat kazanmakta değil midir?

Neymiş hastalandığın zaman hızır acili çağırıyorsun, doktora gidiyorsun o zaman bunlarda mı şirk oluyor şeklinde bir itiraz yükseltmektedirler.

Eğer onların şifa verip kurtaracağına iman ediyorsan bu da şirktir. Yani onların yardım edip, sıkıntıyı açacağına inanmak bu da şirktir. Çünkü açan, ferahlık veren ancak Allahtır.

Bu haller mevcut bir durumdan başka bir durumun yaratılması ise(sıkıntının açılması, ferahlık verilmesi) yaratmada ancak Rabbe ait ise şu halde bunu ondan başkasının yarattığını söylemek apaçık bir sapkınlık olmaz mı?

Hal böyle iken hızır acil, doktor ve diğer hususlarda destek olanların durumu Allah’ın yasalarının işletilmesi durumundadır. Onların yarattığı ya da ilave oluşturduğu bir şey yoktur.

Gavs, şeyh Geylani ve diğerleri ise yaratıcı gibi yardım etmekte, kainat olaylarına müdahale etmekteler.

Allah’ın elçisi dahi Allah dilemedikçe ben kendime dahi ne bir yarar ne de bir zarar verebilirim. Yunus 49 dediği halde sözkonusu sayılan kişiler Allah elçisinden daha mı Allah’a yakın ki onlardan yardım ve medet beklenmektedir.

İşte onların yüzüsuyu hürmetine, onların yakınlığından istifade için denirse kafir ve müşrik kadar mı değerin yok ki onlar istediklerinde aracısız olarak Rabb onların yardım isteğine cevap veriyor da senin isteğine cevap vermeyecek. En yakın elçi iken o dahi kendisine fayda ve zarar veremeyeceğini söylerken şimdi bunlar mı fayda ve zarar verecek.

Kullarım seni benden sorarlarsa ben onlara yakınım, şah damarlarından dahi daha yakınım diyen, Rabb ten aracılar ile uzaklaşma, hiçbir şeye gücü yetmeyen kendilerine dahi fayda ve zarar vermeyenler ile Rabbe yönelme de neyin nesi.

Bu açıkça Allahtan uzaklaşma, onu takdir edememekten başka nedir ki…

YORUMLAR
Henüz Yorum Yok !

En Çok Okunanlar

ANKET - ARAŞTIRMA