24 Eylul 2018 Pazartesi

Namaz ,Salat nedir?

11-02-2018 13:29 Güncelleme : 12-02-2018 14:06

Namaz ,Salat nedir?

Hud 87 Ey Şuayp senin namazın mı bize iş buyuruyor ki bu Atalarımızın hizmet ettiklerini TERKETMEMİZİ ve mallarımız ya da meylettiklerimiz üzerinde dilediğimizi yapmamızı TERKETMEMİZİ? Bu tanıma göre namaz, şirki TERKETMEYİ emreder bunların başında da atalardan geleni sorgulamayı iş olarak emreder. Bu sorgulama şirkin işçiliğini yapmaktan istifa etmeye götüren , TEVHİD İŞÇİSİ olarak ama SORGULAYAN biri olarak çalışmayı emreder.

Salat Nedir?

Şimdiki beş vakit olarak yapılandan çok daha geniş bir manadadır.Esasen bunu da aşağıda söyleyeceğimiz manada hayatın tümünde kılmak gerekir.

Böylece hayat beş vakit değil sabah akşam kılınan namaz ya da salat olmalıdır?

Salatın anlamını Medyen halkının Şuayp a.s ‘a söylediklerinden anlıyoruz.

Hud 87 Ey Şuayp senin namazın mı bize iş buyuruyor ki bu Atalarımızın hizmet ettiklerini TERKETMEMİZİ ve mallarımız ya da meylettiklerimiz üzerinde dilediğimizi yapmamızı TERKETMEMİZİ?

Bu tanıma göre namaz, şirki TERKETMEYİ emreder bunların başında da atalardan geleni sorgulamayı iş olarak emreder.

Bu sorgulama şirkin işçiliğini yapmaktan istifa etmeye götüren , TEVHİD İŞÇİSİ olarak ama SORGULAYAN biri olarak çalışmayı emreder.

Diğeri mallar ya da meyillerin götürdüğü yere doğru gitmenin önüne engel koyar. Bunun anlamı “NE İSTERSEM ONU YAPARIM YA DA DİLEDİĞİM YAŞAM TARZINI SEÇERİM” şeklinde bir hayat yaklaşımını reddeder.

Bu ikinci manayı daha da açarsak,

Muhakkak ki NAMAZ FAHŞADAN VE KÖTÜLÜKTEN ALIKOYAR. Ankebut 45

Buna göre iyiliği emir ve kötülüğü nehyetmenin kötülüğü nehyetme ayağı işte namazla olmalıdır. Bu manadan olarak fuhuş ve kötülüğü emretmiyorsa o zaman namaz yok demektir. Çünkü namazın kendisini göstermesi ancak bu şekilde olur.

ŞEYTAN ise Ancak KÖTÜLÜĞÜ VE FAHŞAYI BİR DE BİLMEDİĞİNİZİ YAPMAYI EMREDER Bakara 169

Şu halde namaz şeytana uymaktan alıkoymalıdır. Şeytanla senin arandaki bir duvar, çelik bir kalkan ya da kale gibi olmalıdır. Hal bu iken buna rağmen şehvete uymak var ise o halde sen namaz kalesini kendi ellerinle yıkmışsın demektir. Çünkü,

NAMAZI TERKEDENler ise doğal olarak fuhuş ve kötülüğün kaynağı olan ŞEHVETlerine uyarlar.

Böylece onların ardından bir nesil geldi ki namazı zayii ettiler ve şehvetlerine uydular. Meryem 59

Ve bu durumda arızalı olan ve dünya içindeki mallara meylettiler. Bunun kötü olduğunu bildikleri halde üstüne üstlük kendilerini de avuttular. Çünkü onlar nasıl olsa affedileceğiz diyorlardır.

Onların arkasından kitaba varis olanlar geldi ki yakın ve geçici olan arızalıları tuttular. Ve dediler ki, Nasıl olsa affedileceğiz. Araf 169

Şu halde bizler nasıl namaz kılıyoruz. Kıldığımız namaz bu manada bir namaz mı? Bizi kötülük ve fuhuştan uzaklaştırıyor, tevhidin birer işçisi kılıyor mu? Yoksa bizler yakın olan bu dünyayı mı istiyoruz?

Salatı ikame et denirken işte bu namazı ayakta tut denirken bizler İbrahim ve şuaybın (a.s) dinin direği olarak uyguladıklarını yıkmış ve yerlerde sürünen bir din anlayışını benimsemişiz.

Şimdi biz namaz kılan olmuş oluyor muyuz?

YORUMLAR
Henüz Yorum Yok !

En Çok Okunanlar

ANKET - ARAŞTIRMA